// //
logo
Wednesday 24. June 2026 kl 08:06 //

Kamper

1.divisjon 06/07
Detaljer Dato Tid Hall Runde Kamp nr. H.lag B.lag Res. Referat
Detaljer30/09 20061500Klepphallen0VS3KleppDjerv7-1Referat
Detaljer01/10 20061300Lurahallen0VS5LuraDjerv15-2Referat
Detaljer14/10 20061530Vitalitetssenteret0VS8DjervNornen2-7Referat
Detaljer18/11 20061730Vitalitetssenteret0VS28DjervSunde3-10Referat
Detaljer19/11 20061430Vitalitetssenteret0VS19DjervStil-UIS4-5Referat
Detaljer02/12 20061330SIS sportssenter0VS22Stil-UISDjerv5-5Referat
Detaljer03/12 20061300Kvernevikshallen0VS23SundeDjerv13-2Referat
Detaljer14/01 20071700Flaktveit0VS31NornenDjerv12-3Referat
Detaljer28/01 20071430Vitalitetssenteret0VS37DjervLye7-6Referat
Detaljer24/02 20071700Vitalitetssenteret0VS13DjervBrodd9-7Referat
Detaljer25/02 20071430Vitalitetssenteret0VS46DjervLura1-2Referat
Detaljer03/03 20071700Lyehallen0VS47LyeDjerv4-6Referat
Detaljer04/03 20071300Storhaughallen0VS49BroddDjerv5-7Referat
Detaljer17/03 20071600Vitalitetssenteret0VS53DjervKlepp0-11Referat


Lura mot Djerv resultat: 15-2
gull
Didrik
sølv
Daniel
bronse
Torkel

Utvisninger: Djerv : 1x2 1x5 - Lura: 1x2
Perioder: 1-1 8-0 6-1


Djervs lagoppstilling:
Keeper: Tam Vy Tong
1.rekke:
Torkjell,Daniel,Nils

2.rekke:
Oddvar,Didrik,Pilon

Backer: Inge, Harald

Kampen:
Dette var jo faktisk en kamp vi i utgangspunktet hadde et lite håp om å ta poeng i, selv om vi hadde vel få spillere i stallen denne dagen. Geir Kro hadde jo fyrt selvtilliten vår godt opp ved å deklarere en klar borteseier på sin webside.

Tre av spillerne fra lørdagskampen var ute, mens Nils og Inge var flydd inn for å bøte på dette. Med tre innbyttere bestemte Didrik at backene Harald og Inge skulle forsøke å stå hele kampen slik at vi fikk to løperrekker.

Planen om å ligge lavt i soneforsvar så ut til å fungere greit. Vi følte vi hadde grei kontroll i første periode mot et Luralag som også lå lavt og avventet. Da Didrik gav oss 1-0 tenkte vi at dette går veien, men da Lura etterhvert i perioden begynte å presse høyere slet vi mer.

I pausen fyrte vi stemningen godt opp og gikk på banen for å ta ledelsen. Slik skulle det ikke gå. På ett eller annet mystisk vis presterte vi å slippe inn to mål de første 10 sekundene av 2.periode. Etter dette falt hele det kollektive defensive spillet rett i dass. Vi fikk enormt strekk i laget, og Lura, som jobbet stenhårdt, fikk en enkel jobb med å spille seg gjennom høytstående angripere og to backer som lå lavt og prøvde å hvile ved enhver anledning. I en kombinasjon med å ha gitt opp kampen, stort strekk og et alt for dårlig kondisjonsgrunnlag i laget, gikk det som det måtte. Rett i dass. Lura gjorde som de ville og målene rant inn. Det gjorde ikke saken bedre at vi måtte sette en utespiller i mål da Tam fikk 5 min og straffe mot seg i slutten av perioden.

Dermed fikk ikke vikarierende keeper Nils spille resten av kampen og vi stod i igjen med to innbyttere.

En form for konklusjon må bli at vi ikke kan forvente å ta poeng i Vestlandserien med mindre en to fulle rekker. I tillegg til at vi bør øke treningsmengden, ikke minst for å bygge opp et bedre kondisjonsgrunnlag.
Copyleft © Djerv innebandy 2006 Valid CSS! Valid HTML 4.01 Transitional