// //
logo
Wednesday 24. June 2026 kl 08:13 //

Kamper

1.divisjon 06/07
Detaljer Dato Tid Hall Runde Kamp nr. H.lag B.lag Res. Referat
Detaljer30/09 20061500Klepphallen0VS3KleppDjerv7-1Referat
Detaljer01/10 20061300Lurahallen0VS5LuraDjerv15-2Referat
Detaljer14/10 20061530Vitalitetssenteret0VS8DjervNornen2-7Referat
Detaljer18/11 20061730Vitalitetssenteret0VS28DjervSunde3-10Referat
Detaljer19/11 20061430Vitalitetssenteret0VS19DjervStil-UIS4-5Referat
Detaljer02/12 20061330SIS sportssenter0VS22Stil-UISDjerv5-5Referat
Detaljer03/12 20061300Kvernevikshallen0VS23SundeDjerv13-2Referat
Detaljer14/01 20071700Flaktveit0VS31NornenDjerv12-3Referat
Detaljer28/01 20071430Vitalitetssenteret0VS37DjervLye7-6Referat
Detaljer24/02 20071700Vitalitetssenteret0VS13DjervBrodd9-7Referat
Detaljer25/02 20071430Vitalitetssenteret0VS46DjervLura1-2Referat
Detaljer03/03 20071700Lyehallen0VS47LyeDjerv4-6Referat
Detaljer04/03 20071300Storhaughallen0VS49BroddDjerv5-7Referat
Detaljer17/03 20071600Vitalitetssenteret0VS53DjervKlepp0-11Referat


Stil-UIS mot Djerv resultat: 5-5
gull
Mikael
sølv
Jonas
bronse
Daniel

Utvisninger: Stil: 4x2 - Djerv: 4x2
Perioder: 2-1/3-2/0-2
Lagoppstilling og statistikk
At vi for en gangs skyld kom fram til hallen til "ønskelig tid" denne gangen var med enn noen av oss kunne forstå. Hva vi heller ikke kunne forstå var hvor inngangsdøren var til det fasjonable SIS sportsenter på campus i Stavanger.

Men vi fikk nå varmet godt opp, selv om angsten steg i oss alle når ballene ikke gikk hvor man hadde intensjoner om at de skulle gå på det klistrete parketgulvet. (Kan noen lære studenter å vaske ?)
STIL hadde nok flere nivå bedre selvtillitt enn oss før denne kampen. Selv om vi hadde vært klart bedre enn dem i hjemmemøte to helger før, hadde vi jo på merkelig og betegnende vis klart å rote bort alt av poeng i også den kampen.

Forfatteren av dette referatet hadde selv aldri sett STIL i aksjon, og etter hva jeg fikk se utover i kampen gikk det mer og mer opp for meg at vi faktisk var bedre enn dem, om man måler hvem som er best etter hvem som fører spillet.

Likevel sliter vi fortsatt defensivt. Vi slipper også i denne kampen inn for mange mål på av vi er for lite fysiske bakover. Å gå etter ballen på dette nivået er ikke godt nok.

Fra forrige kamp mot STIL hadde vi mistet Arild, Nonås, Petri og Harald, mens Inge, Jonas og Mikael kom inn. STIL stilte med to rekker i motsetning til Bergen hvor de stilte med kun en innbytter.

Kampen starter som alltid for vår del, nervøst, og vi blir overrasket over at STIL legger seg så veldig langt tilbake og lar oss føre spillet. STIL er dog farlig på det de kan best, kontringer. Derfor er kampen lik fordelt rent sjansemessig før vi pådrar oss vår første utvisning ved Didrik. STIl spiller bra i overtall og scoret et pent mål. Dette setter selvsagt tynnslitte Djervnerver ytterligere i spenn. 2-0 målet kommer som en direkte årsak av at vi i 1.periode spilte med 3 backer som ble dyktig slitne. Heldigvis reduserer Daniel like etter og vi går til pause med 1-2.
br>Grunnen til at vi spilte med 3 backer var at Pilon ikke kom før 5 minutter var godt av 2.periode. Han tok nemmelig fly, tro det eller ei. Uansett gav Pilon oss en ny dimensjon og to fulle rekker. Dette gav oss enda mer trøkk og STIL ble til tider overkjørt på egen parket. Det utrolige er at vi taper perioden 3-2, etter å ha ligget under hele 5-2 en stund. Heldigvis klarer vi nok en gang å redusere på slutten av perioden, denne gang ved Jonas, noe som gir oss håp om at det spillemessige overtaket skal gi oss ett eller flere poeng.

Vi begynner 3.perioden med overtallspill, med stort press og store sjanser. Dessverre går ballen ikke forbi en svært god keeper, Christian Idsøe, i STILs mål. Vi kjenner presset nå. Denne kampen må vi ta poeng i ! Thowsenbrødrene og Nils Askeladd kjefter og smeller på dommerne i kjent stil, og 12 minutter ut i siste perioden setter Torkel inn 5-4. Nå tar vi dem !
Djerv kjører på nå, og STIL har mer enn nok med å forsvare seg, og bare 1 minutt senere setter Pilon inn 5-5, til enorm jubel i Djervleiren. Det merkelige er at vi ikke avgjør etter dette, men så redder også Stian når Børge Andreassen kommer helt alene med keeper 1 minutt før slutt. Så det kunne blitt en skikkelig bitter kveld :)

Vi burde slått STIL i begge kamper, men er for rotete som lag, og tar med glede i mot det ene poenget. Nå er vi i gang :)
Copyleft © Djerv innebandy 2006 Valid CSS! Valid HTML 4.01 Transitional